5 יוני, 2017  •  5 דק' קריאה

מה הקשר בין בנקאות לקהילה?

מה הקשר בין בנקאות לקהילה?

לפני כשנתיים, ממש כשהתחלנו לעבוד על Pepper, היה לנו ברור שאנחנו רוצים לבנות קהילה. אבל מה זה אומר לבנות קהילה לבנקאות? חקרנו דוגמאות דומות של חברות אחרות ששאפנו להיות דומים אליהן, כמו Airbnb ו-wework, אבל לא פגשנו אף דוגמה מעולם הבנקאות, בטח לא בשלב של טרום השקה.
עמדו בפנינו אתגרים לא פשוטים. כי בזמן שרצינו לבנות את הקהילה, לספר ולשתף איתם את מה שאנחנו עושים- המוצר עוד היה בחיתוליו. אפילו שם עדיין לא נבחר לו. אבל ידענו שאת הסיפור של בנקאות חדשה בישראל צריך לספר אחרת. לאו דווקא בשלטי חוצות, או בטלוויזיה, או במודעות בפייסבוק. ידענו שהלקוחות העתידיים של Pepper שמעו כבר הכל. שהם יהיו אדישים וספקנים, ושאם לא נשב איתם בחדר פנים מול פנים ונסביר להם מה אנחנו מנסים לעשות, לא נצליח להעביר את הסיפור כמו שהיינו רוצים שיסופר הלאה.
רצינו לייצר אצלם את רוח ההתלהבות של החדשנות והעשייה שלנו בדרך הכי אותנטית שיש ובגובה העיניים. רצינו להראות להם שאנחנו לא בנקאים שהם מכירים מהסניף ושכסף הוא עניין של כולם. לא רק למי שמבין בו. יותר מהכל, רצינו לבנות איתם מערכת יחסים ארוכת טווח, להקשיב להם ולבנות איתם את Pepper יחד.
אז מאיפה מתחילים להקים קהילה? מהשטח.
הכנו מצגת, הזמנו כיבוד, התחלנו להרים טלפונים ויצאנו לדרך. בכל שבוע פגשנו קבוצה אינטימית של 10-20 חבר’ה מתחומים שונים: יזמים, סטארטאפיסטים, בלוגרים, אנשי קריאייטיב ודיזיין, אנשי מוצר ושיווק, סטודנטים ועוד. לפעמים אירחנו אותם במשרדי Pepper ולפעמים התארחנו אצלם בבית. נסענו לירושלים, לבאר שבע ולכל מקום שהזמינו אותנו. השמועה התחילה להתפשט ויותר ויותר אנשים פנו אלינו והתעניינו ב-Pepper. וכל זה בלי אף פרסום מסורתי.
התהליך שעברנו בכל מפגש היה מדהים. בשעה וקצת הצלחנו להעביר את הספקנים הגדולים ביותר לאוהדים הכי גדולים של Pepper. הופתענו לגלות את מידת המעורבות שאנשים רוצים לקחת בתהליך ובחשיבה קדימה. נתנו להם להתנסות באפליקציות השונות תוך כדי שהן בעבודה ולקבל מהם פידבק אמיתי וכנה. כל התובנות שעלו מהמפגשים האלו יושמו לאחר מכן במוצר והוטמעו בתהליכי העבודה.
במהלך החודשים שעברו המשכנו לשמור עם חברי הקהילה שלנו על קשר. הזמנו אותם לאירועים ועדכנו אותם על ההתקדמות שלנו. בינתיים, חלק מחברי הקהילה כבר הפכו להיות מהלקוחות הראשונים שלנו וחלקם נשארים מעודכנים בכל מה שקורה ועתיד לקרות.
בחודשים הקרובים, ככל ש-Pepper יתפתח, יצמח ויותר לקוחות יצטרפו, תגדל גם הקהילה ונוכל להציע לחברים בה עוד פלטפורמות והזדמנויות לקחת חלק בעשייה שלנו. רוצים להצטרף לקהילה של Pepper? תכתבו לנוtal@maveze.co.il
אנחנו מבטיחים דבר אחד, יהיה מעניין!

שתף
    Tal Volchovitch
    מייסדת Maveze