17 אוגוסט, 2017  •  5 דק' קריאה

מי קורא לבנק… Pepper?

מי קורא לבנק… Pepper?

בארוחות המשפחתיות, מול לקוחות, בקבוצות מיקוד, איפה לא שאלו אותי את השאלה הפשוטה הזו. למה Pepper? מאיפה הגיע השם הכל-כך לא בנקאי הזה? אז הנה, קצת ממה שעברנו כדי לקרוא לילד בשמו. הסיפור פשוט. פפר בגימטריה זה 360, בדיוק כמו סטארט-אפ, עזר כנגדו וטיפול פסיכולוגי – כל מה שחשוב בבנק חדש.
אוקי, זה לא באמת מה שקרה, אפילו לא קרוב (למרות שתבדקו, הגימטריה צודקת).
כמו בחירת שם לילד חדש במשפחה, כך גם תהליך בחירת שם לחברה חדשה הוא תהליך מרגש, מורכב ומעניין. כל מי שחווה תהליך כזה יודע שכולנו מגיעים עם “סט” של אסוציאציות, קונוטציות, אמונות, ניסיון ורצונות.
אבל בשונה מבחירת שם לילד, תהליך אינטימי ששותפים בו, בדרך כלל, ההורה/ים, נרגשים שמתחבטים “בבית”, בבחירת שם למותג חדש, חברה חדשה מעורבים לא מעט בעלי עניין וגם מערכת שיקולים מורכבת (תדמיתית, עסקית ומשפטית וכן.. גם רגשית). כבר בשלבי ההקמה של Pepper , תקופה מרגשת עמוסת משימות וציפיות, ידענו שהמוצר שאנחנו מפתחים מאתגר את הסטאטוס קוו של הבנקאות. השירותים הייחודיים של Pepper, 100% מובייל כתפיסת עולם, דרך ההצטרפות ופתיחת החשבון, השירות מסביב לשעון והזמינות, העיצוב, החוויה, השפה, הטון והסגנון וכמובן האופי הייחודי של הצוות – כולם יוצאי דופן.
ואם כבר יוצא דופן, היה לנו ברור שגם השם חייב לבטא את אותו השוני. גם באופן כללי ובטח בקטגוריה כמו קטגוריית הבנקאות. חיפשנו שם שיבטא את הייחודיות והבידול שלנו בקטגוריית הבנקאות .
כדי לא ללכת לאיבוד בתהליך, סימנו מספר עקרונות שינחו אותנו בבחירה :
1. שם שישקף את ה-DNA הייחודי והרוח של הצוות והמוצר
2. זכיר, קל לאיות והקלדה
3. מעורר אסוציאציות חיוביות
4. פונטי, עם צליל קל להגייה ומתגלגל
5. קצר ולא מסורבל
6. שיהיה מובן ונוח לתקשורת גם מחוץ לגבולות ישראל (כן, יש המון עניין ב Pepper- מגופים פיננסיים בעולם ואנחנו זוכים ללא מעט ביקורים של אורחים מבנקים וחברות פינטק מסין ועד אוסטרליה ואפריקה שבאים לשמוע את הסיפור של Pepper)
הסתכלנו קצת מסביב. מה נעשה בעולם בתחום וכיצד “בנקים חדשים” קוראים לעצמם ולמה.
שוחחנו עם צוות ההקמה של ATOM בנק באנגליה , שהחלו בבניית הבנק הדיגיטלי בערך באותה תקופה ושמחו לשתף אותנו בתהליך בחירת השם.
הצוות סיפר שהיות והם “סטארט אפ” שלא מחובר לגוף פיננסי מוכר (מה שהשתנה אגב מאז, הם נרכשו על ידי VVBA) חיפשו אחר שם שייתן בטחון, מדעי ומכאן הגיעו ל-ATOM .
עשרות שמות עלו וירדו משולחן הניתוחים: ARK, BETA, NOVA וגם OH! ו… Pepper.
באחת הישיבות, אחד המשתתפים (לשם הגילוי הנאות…אחד מבכירי ענף הפרסום לדורותיו) הסתכל בלוח השמות העמוס ושאל, אז למה לא Pepper ?
הייתה שתיקה. ואז התחלות של חיוכים (טוב, לא כולם חייכו מייד).
החלטנו ללכת “לישון” על זה. קמנו בבוקר עם Pepper, וכשחזרנו לאותן עקרונות שהנחנו לעצמנו, גילינו שהוא עונה בדיוק עליהן ומעביר את האופי השונה, ה”לא בנקאי” ומלא הפלפל שבעצם חיפשנו. אנחנו עדיין אוהבים אותו מאוד, ואני מקווה שמהר מאוד גם אתם תבינו בדיוק למה Pepper כל-כך מתאים ל-Pepper.

שתף
    Vanessa Eyal
    Vanessa Eyal
    VP Marketing