20 אוגוסט, 2018  •  דק' קריאה

3 דברים שיעזרו לכם להתגבר על המינוס

3 דברים שיעזרו לכם להתגבר על המינוס

אנחנו באמת מקווים שהכתבה הזו לא רלוונטית לכם, אבל אם מינוס בחשבון הוא מצב שגרתי אצלכם – יכול להיות שיש פה כמה תובנות שיעזרו לכם, סוף סוף, להתגבר עליו

זה לא סוד: ישראלים רבים מצויים במינוס בחשבון הבנק שלהם מסיבות שונות. במקרה הרע הם כלל לא רואים שמדובר בבעיה, ובמקרה הטוב, שגם הוא לא בדיוק מושלם, הם מנסים להיחלץ ממנו בשלל שיטות אבל לא כל כך מצליחים. אז קודם כל, חשוב להבין שאין בסיפור הזה קסמים. בדיוק כמו דיאטות: אם כמות הקלוריות שנכנסת נמוכה יותר מכמות הקלוריות שיוצאת, מרזים. וזה אותו הדבר עם המינוס בבנק: אם מקפידים שסך ההוצאות יהיה קטן מסך ההכנסות, המינוס ילך ויצטמצם עד שהוא יעלם. בדיאטות מנסים להתגבר על עודף משקל, ובמינוסים מנסים להתגבר על עודף החובות כלפי הבנק. רק מה, כמו שבדיאטות יש מכשולים ופיתויים כך גם בניסיון לצמצם הוצאות, ולשם כך בדיוק התכנסנו כאן היום:

1. צרת הכסף הקטן
מצד אחד, אנשים שנמצאים בלחץ כלכלי נוטים לחשוב שאם ישתמשו במזומן הם ירגישו את הכסף שיוצא להם מכיס וכך יבזבזו פחות. גישה זו אף נתמכת מחקרית ומקובלת מאוד בתחום הכלכלה ההתנהגותית. אבל מצד שני, הבעיה עם הגישה הזו היא שקשה מאוד לעקוב אחר השימוש במזומנים וכך קשה בהתאם לעמוד בתקציב מסודר. בקיצור, אם החלטתם להשתמש במזומן כשהמטרה היא לצמצם הוצאות כדי לצאת מהמינוס, מומלץ לערוך רישום על כל אחת מההוצאות הללו. בניגוד להוצאות שלכם בכרטיס האשראי אותם Pepper מסדר לכם, מפלח לכם ומסווג לכם כדי שיהיה אפשר לשמור על בקרה – הבזבוזים שלכם במזומן, אם הם לא מתועדים, יכולים להיות מקל רציני בגלגלים.

2. ההתעלמות מיתרון התחרות
אחת הבעיות של רבים מאיתנו היא ההליכה העיוורת אחר מותגים מוכרים שאנחנו רגילים אליהם ואולי אפילו מעריצים. האמת, שהמקום של מותגים בחיים שלנו הוא בעל משקל רב: מחקרים פסיכולוגים וסוציולוגים טוענים שצריכת מותגים משרתת את הצורך שלנו בהגדרה עצמית ובתיווך ה״עצמי״ שלנו כלפי האחר כפי שאנחנו רוצים שיתפסו אותנו. אבל, ובמיוחד כיום, כדאי לחשוב פעמיים על כל מותג נחשק ולברר האם אין לו מתחרים הולמים וזולים יותר. לסיכום, במצבים של לחץ כלכלי במיוחד כדאי לזכור כי תמיד ישנן חברות שמייצרות מוצרים זולים יותר, (שבמקרים לא מעטים הם זהים לחלוטין למה שאנחנו רגילים לקנות, רק בלי השם הנחשק) גם אם צריך לחפש אותן. ובקיצור אפשר לסכם זאת כך: לקנות מהשכל ולא מהרגש.

3. זה רק משבר קטן וזה חולף
הרבה אנשים שנמצאים במינוס בתדירות גבוהה נוטים לחשוב שמדובר בפרק זמן, תקופה מוגבלת שיש לה סוף. ואולם, אם בצורה שגרתית מוציאים סכום אשר גבוה מהכנסת הנטו (כן, גם אם הוא גבוה רק בכמה מאות שקלים), המינוס הקטן שייווצר יכול בהחלט להתנפח בגלל החברה הזו שכבר דיברנו עליה לא מעט, גברת ריבית. בעניין זה, חשוב לנו להזכיר לכם כי חריגה ממסגרת העו״ש (כלומר, מינוס) עולה לכם בריביות די גבוהות. הריביות הללו מחושבות יום-יום אולם נגבות רק פעם ברבעון, ואם סכום החריגה גבוה גם סכום הריבית שייפול עליכם כל 3 חודשים יהיה, בהתאמה, גבוה. בשורה התחתונה, חשוב להבין שמדובר במדרון חלקלק ועוד יותר חשוב לשמור על יחס תואם בין ההוצאות להכנסות. כן, בדיוק כמו עם קלוריות!

שתף
    Pepper Team