הכסף שנמצא בין עבודות

25/01/2021

פיצויים, החזרי מס או דמי אבטלה? אם תפסנו אותך במקרה בין עבודות, מחכה לך כאן כל המידע על האפשרויות הכלכליות העומדות בפניך. קצר וקולע, כמו שאנחנו אוהבים:

התפוטרת? התקופה הקרובה יכולה להיות אחלה זמן לעשות חשבון נפש כדי לצאת לדרך חדשה וטובה יותר. כדי שלא יתפספסו בה בטעות הזכויות הכלכליות שלך, ריכזנו לך אותן כאן עם הכי ברור שאפשר. הרי בסוף, זה הכסף שלך! וכדאי לדעת לדרוש אותו. הנה, ככה עושים זאת:

 

  1. הפיצויים שייכים לך 

כל עוד לא מעלת במערכת, זה לא משנה אם התפטרת או פוטרת – מגיעים לך כספי פיצויים לאחר השלמת שנת עבודה מלאה באותו המקום. כדי לממש את הזכאות שלך לפיטורים, צריך למלא 2 טפסים: טופס 161 וטופס 161א, בהם שני הצדדים, העובד והמעביד, מודיעים על סיום הקשר ביניהם. רק מה, למרות שכספי הפיצויים יכולים להיכנס היישר לחשבון העו״שׁ שלך – ההמלצה שלנו היא דווקא לשייך אותם ישירות לפנסיה (פעולה נוספת שעושים דרך הטפסים שהזכרנו). במיוחד אם מדובר בסכום שמנמן, ובמיוחד אם מדובר בתחילת החיסכון הפנסיוני שלך – כספי הפיצויים יכולים להגדיל אותו במשהו כמו 40% בטווח הארוך! 

 

  1. דמי ההבראה 

כתבנו לך בזמנו כתבה שלמה על דמי ההבראה, וזה כי הרבה שכירים לא כל כך מודעים לזכות הזו. אז הפעם, לא נרחיב על הדרך שבה מחשבים אותם אלא על מתי ואיך מקבלים אותם. העניין הוא כזה: לכל עובד שהשלים שנת עבודה אחת באותו מקום עבודה מגיע לקבל דמי הבראה, שהרבה פעמים ניתנים פעם בשנה, לקראת הקיץ. ולכן, אם התפוטרת בשנת העבודה השניה ומעלה שלך, ועדיין לא קיבלת את דמי ההבראה לאותה השנה, זה בדיוק הזמן לדרוש אותם! 

 

  1. לחתום בלשכה 

בשנייה שבה סיימת במקום העבודה הישן כדאי לך להירשם בלשכת התעסוקה כ׳דורשי עבודה׳. טוב, לא חייבים בשנייה – עומדים לרשותך עד 3 חודשים מיום הפסקת העבודה כדי לממש את הזכות לקבל דמי אבטלה. התהליך אולי קצת מסורבל וכולל הרשמה (מקוונת!), התייצבות בלשכה הקרובה בתוך שבועיים ואז הגשת תביעה לדמי אבטלה בביטוח לאומי. רק אחרי זה, מתחילים להתייצב כל שבוע במועד קבוע מראש לחתום. 

 

  1. החזרי מס

אז הסעיף הזה יהיה רלוונטי לשנה שלאחר השנה בה סיימת לעבוד במקום הישן, כשכבר מצאת לך מקום מושלם חדש לעבוד בו. העניין הוא כזה: כשאדם לא עובד בחלק משנת המס, הוא יכול להיות זכאי להחזר חלקי או מלא של מס ההכנסה שנוכה מהמשכורת שלו. הרי מס הכנסה אנחנו משלמים כל חודש, כשבפועל החישוב הוא שנתי! נכון? נכון. אז… טופס 106, טופס 135 וטופס 1301 – ויאללה. לדרוש את הכסף! הוא יועבר לך ישירות לחשבון העו״ש. 

 

זהו. אה, רגע! חשוב לנו להדגיש משהו מהותי אחד. התקופה הזו שבה לא תהיה לך עבודה כן מצריכה ממך קיצוץ בהוצאות. גובה דמי האבטלה יכול בהחלט להיות נמוך יותר מהמשכורת שהתרגלת אליה ואת הפיצויים כמו שאמרנו עדיף בכלל לא לפדות. וחוץ מזה? זו אחלה הזדמנות להתרגל לאורח חיים זול יותר! אנחנו בטוחים שפילוחי ההוצאות ש-Pepper עושה לך יראו לך שבין ההוצאות שלך מסתתרות לא מעט שטויות 😉

כתבות דומות

הירשמו לניוזלטר ותישארו מעודכנים